1. Haberler
  2. Genel
  3. AYDIN YAY’DAN SAĞLIK SEKTÖRÜNE YERLİ ÜRETİM ÇAĞRISI

AYDIN YAY’DAN SAĞLIK SEKTÖRÜNE YERLİ ÜRETİM ÇAĞRISI

featured
Paylaş

Bu Yazıyı Paylaş

veya linki kopyala

Optimal Laboratuvar Kurucusu Aydın Yay, katıldığı bir programda Türkiye sağlık sektörünün gelişimi ve yerli üretimin önemine dair çarpıcı açıklamalarda bulundu.

İş dünyasının öne çıkan isimlerini konuk eden Merve Karakaya’nın sunduğu programa katılan Aydın Yay, 35 yıllık sektör tecrübesini paylaştı. Optimal Laboratuvar’ın kurucusu olarak önemli işlere imza atan Yay, sektöre giriş hikayesinden başlayarak, Türkiye’nin sağlık sektöründeki durumunu değerlendirdi.

Sağlık lisesinde eğitim alarak sektöre adım attığını belirten Yay, kariyerine ilk olarak devlet memuru olarak laboratuvarlarda çalışarak başladığını söyledi. Sonrasında, global medikal devlerinden Abbott Laboratuvarları’ndan aldığı teklif üzerine satış ve pazarlama alanına yönelen Yay, bu firmada satış temsilciliğinden satış direktörlüğüne kadar yükseldiğini ifade etti.

Türkiye’nin sağlık sektörü pazarıyla ilgili konuşan Yay, sektörün yaklaşık 2,5 milyar dolarlık bir büyüklüğe sahip olduğunu ancak ithalat ağırlıklı olmasının önemli bir eksiklik olduğunu belirtti. “Sektörde en büyük sorun yerel üretimin yetersizliği” diyen Yay, Optimal Laboratuvar’ın kuruluş amacının da yerel üretimi teşvik ederek Türkiye’nin sağlık sektöründeki ihracat potansiyelini yükseltmek olduğunu vurguladı.

Rakiplerinden ayrıldıkları noktayı özellikle vurgulayan Yay, “Bizim en temel farkımız yerel üreticilerle yakın işbirliği içinde olmamız. Sektörde uzun yıllardır bulunmamız ve tecrübemiz sayesinde, yeniliklere hızlı uyum sağlayarak yerli üretimin gücünü artırmaya çalışıyoruz.” ifadelerini kullandı.

Satış ve pazarlama alanında çalışmak isteyen gençlere de tavsiyelerde bulunan Aydın Yay, analiz yeteneği güçlü, empati yapabilen, iyi dinleyici olan ve kendini sürekli geliştiren kişilerin sektörde başarıyı yakalayabileceklerini söyledi. Kendisi örnek veren Yay, “57 yaşındayım ama hala yüksek lisans yapıyorum. Başarı sürekli eğitimi ve gelişimi teşvik etmekten geçiyor” dedi.

Network oluşturmanın satış alanında sanıldığı kadar büyük önem taşımadığını ifade eden Yay, günümüzde müşterilere verilen sözlerin tutulması ve güvenilirliğin daha önemli olduğunu dile getirdi. Optimal Laboratuvar olarak mevcut müşterilerin memnuniyetini ve kaliteyi artırmaya öncelik verdiklerini belirten Yay, yeni müşteri bulmanın mevcut müşteriyi elde tutmaktan daha maliyetli olduğunun da altını çizdi.

Program sonunda gençlere ve sektöre yönelik mesajını yineleyen Yay, teknik donanımı yüksek kişilerin satışta daha başarılı olduğunu savunarak, “Ürününüzü üretmeniz çok önemli ancak satış ve pazarlama yeteneğiniz yoksa bu ürünün başarısını sürdürülebilir kılamazsınız” dedi.

Aydın Yay’ın değerlendirmeleri, sağlık sektöründe yerli üretimin artırılması ve satış-pazarlama alanında fark yaratmak isteyenler için önemli ipuçları içeriyor.

AYDIN YAY’DAN SAĞLIK SEKTÖRÜNE YERLİ ÜRETİM ÇAĞRISI
Yorum Yap

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir