1. Haberler
  2. İŞ DÜNYASINDAN
  3. Türkiye’nin Demiryolu Geleceği: 33 Yıllık Tecrübeyle Sinan Köroğlu’nun Görüşleri

Türkiye’nin Demiryolu Geleceği: 33 Yıllık Tecrübeyle Sinan Köroğlu’nun Görüşleri

featured
Paylaş

Bu Yazıyı Paylaş

veya linki kopyala
Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı Şube Müdürü Sinan Köroğlu, Business Channel Türk TV‘de katıldığı programda, Türkiye’nin demiryolu sektöründeki gelişimi, serbestleşme süreci ve geleceğe yönelik hedefler hakkında önemli açıklamalarda bulundu. 33 yıllık sektör tecrübesiyle, demiryolu taşımacılığının ülkemizdeki konumunu ve potansiyel yatırım alanlarını değerlendiren Köroğlu, demiryollarının çevre dostu ve ekonomik bir ulaşım ağı sunduğunu vurguladı.

Demiryolu Sektörüne Tesadüfi Giriş, 33 Yıllık Uzmanlık

1974 doğumlu olan Sinan Köroğlu, 1991 yılında Devlet Demir Yolları İşletmesi Genel Müdürlüğü’nde memur olarak göreve başladı. Meslek hayatına trafik yönetimi, tren planlama ve lojistik alanlarında uzmanlaşarak devam etti. Ulaştırma Bakanlığı’nda şube müdürü olarak görev yapan Köroğlu, demiryolu sektörünün Türkiye’de daha verimli hale gelmesi için bilimsel çalışmalar yürüttüğünü belirtti.Demiryollarıyla tanışmasının bir tesadüf eseri olduğunu dile getiren Köroğlu, meslek lisesinde aldığı eğitimin kendisine sağlam bir temel oluşturduğunu ifade etti. Ancak, demiryollarına nitelikli eleman yetiştiren meslek liselerinin kapanmasının büyük bir kayıp olduğunu dile getirdi. Bu boşluğu doldurmak için üniversitelerde fakülte ve yüksekokul düzeyinde bölümler açıldığını belirterek, gençlerin bu alana yönelmesini tavsiye etti.

Demiryollarının Serbestleşme Süreci ve Özel Sektörün Rolü

Köroğlu, 2013 yılında yürürlüğe giren demiryolu serbestleşme kanunu hakkında önemli bilgiler paylaştı. Bu kanunla özel sektör firmalarına demiryolu taşımacılığı yapma imkânı tanındığını vurguladı. Özel sektörün bu alana yatırım yapmasının önemine dikkat çeken Köroğlu, demiryolu taşımacılığına girmek isteyen firmaların gerekli yetkilendirme ve sertifikasyon süreçlerini tamamlamaları gerektiğini belirtti.Demiryolu yatırımcılarına rehberlik ettiğini söyleyen Köroğlu, yük taşımacılığı, yolcu taşımacılığı ve işletme maliyet analizleri gibi konular hakkında dijital platformlar üzerinden bilgi paylaşımı yaptığını dile getirdi. Bu alanda faaliyet göstermek isteyen şirketlere stratejik planlamanın ve maliyet analizlerinin önemini hatırlattı.

Türkiye’nin Demiryolu Ağı Büyüyor

Türkiye’de şu anda 13.200 km uzunluğunda bir demiryolu ağı bulunduğunu belirten Köroğlu, hızlı tren hatlarının yaygınlaşmasıyla sektörün daha da büyüyeceğini ifade etti. Demiryolu taşımacılığının karbon emisyonlarını azaltmada kritik bir rol oynadığını belirten Köroğlu, Türkiye’nin Paris İklim Anlaşması ve Kyoto Protokolü’ne verdiği taahhütler doğrultusunda bu alana daha fazla yatırım yapılması gerektiğini vurguladı.Köroğlu, demiryollarının geleceğin en stratejik ulaşım alanlarından biri olduğunu belirterek, hem kamu hem de özel sektörde iş fırsatlarının artacağını söyledi. Özellikle altyapı, tren işletmeciliği, lojistik ve araç üretimi alanlarında istihdamın artacağını ifade etti.

Gençlere ve Yatırımcılara Öneriler

Sektörde çalışmak isteyen gençlere disiplinli ve sorumluluk sahibi olmaları gerektiğini belirten Köroğlu, makinist olmak isteyen adayların optik ve işitsel yetenek testlerinden geçmeleri gerektiğini vurguladı. Aynı zamanda demiryolu sektörüne yatırım yapmayı düşünen şirketlerin rekabet koşullarını iyi analiz etmeleri gerektiğini ifade etti.Türkiye’de demiryolu ulaşımının ekonomik ve stratejik öneminin giderek arttığını söyleyen Köroğlu, gençlerin bu sektörde kariyer yapmalarını tavsiye etti. “Demiryolu sektörü, geleceği olan bir alan. Gençlerimiz ve yatırımcılarımız bu sektörde yerlerini almalı” diyerek programı tamamladı.
https://youtu.be/_S6gYXZwjf4?si=XO9lBWt9SxSzCv19
Türkiye’nin Demiryolu Geleceği: 33 Yıllık Tecrübeyle Sinan Köroğlu’nun Görüşleri
Yorum Yap

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir