ALİ HAYDAROĞLU’NUN BAŞARI HİKAYESİ… - Türkiye'nin TelevizyonuTürkiye'nin Televizyonu

23 Ocak 2022 - 14:32

ALİ HAYDAROĞLU’NUN BAŞARI HİKAYESİ…

ALİ HAYDAROĞLU’NUN BAŞARI HİKAYESİ…
Son Güncelleme :

27 Aralık 2021 - 11:11

42 views

SERTAN KIRÇO: Mengerler uzun zamandır bildiğimiz, tanıdığımız bir firma onu da  konuşacağız ama ondan önce biraz sizi tanıyalım. Neler yaptınız? Nasıl başladı kariyer? Nasıl devam ediyor? Sonra konumuza geçelim.

ALİ HAYDAROĞLU: Tabii, 1984 Ankara doğumluyum. Aslen Çankırı Bayranören’liyim. 1999 yılından bu yana İstanbul’da ikamet ediyorum. 4,5 yıldır bu sektördeyim. Otomotiv sektöründeyim.  1 Temmuz 2021’den bu yana Mengerler Ticaret Türk A.Ş. Bostancı hafif ticari filo satış bölümünde görev almaktayım.

SERTAN KIRÇO: Şimdi Mengerler gerçekten bizim de bildiğimiz, tanıdığımız bir firma. Nasıl oldu? Nasıl başladınız? Nasıl devam ediyorsunuz? Orada piyasaya hakimiyeti ne?

ALİ HAYDAROĞLU: Mengerler 82 yıldır hizmet veren Türkiye’nin en köklü Mercedes bayilerinden bir tanesidir. 10 şehir 25 lokasyonda hizmet vermekteyiz. Mercedes Benz, Alfa Romeo, Jeep, Chrysler araçların satış, satış sonrası servis, yedek parça, kiralama gibi hizmetlerini sunmaktayız. Ben bostancı lokasyonunda hafif ticari araçlar filo satış bölümünde görev almaktayım. İstanbul bölgesi ağırlıklı olarak müşteri portufeyimiz ama Türkiye’nin her yerine satış yapabilmekteyiz.

SERTAN KIRÇO: Evet, nedir bu 82 yıllık başarının arkasındaki sır?

ALİ HAYDAROĞLU: Kurucumuz Ahmet Veli Menger otomarsan Türkiye’de hoş dere fabrikasında kurulan otobüs fabrikasının kurucularından, Almanya’dan Daimlerin teklifiyle bu işe iştirak etmiştir kendisi. %35 ortaklığıyla kurulan Kadir Has o dönem Kadir Has ve Mercedes’in ortaklığıyla kurulan daha sonra Mercedes Benz Türk A.Ş. olarak isminin değişmesiyle genel müdürlüğün burada Hadımköy de kurulmasıyla ortaklıktan çıkıp satış, servis, yedek parça anlamında 10 il yaklaşık 25 lokasyona hizmet veren bir şirkettir. Türkiye’nin en köklü şirketlerinden bir tanesidir.

SERTAN KIRÇO: Peki neler yapılıyor 25 lokasyonda?

ALİ HAYDAROĞLU: 25 lokasyonda Mercedes Benz, Chrysler, Alfa Romeo, Jeep markalarının satış öncesi, satış sonrası yedek parça, servis, kiralama, kasko, bunlarla alakalı bütün hizmetleri vermekteyiz. İşimiz müşteri memnuniyeti, insanların memnuniyetini kazanmak, bizleri tercih etmesi için elimizden geleni yapmak.

SERTAN KIRÇO: Ticari tarafta nasıl? Yani sizin tarafta.

ALİ HAYDAROĞLU: Ticari tarafta daha agresif bu işler. Çünkü otomobil kullanıcısı farklı bir kullanıcıdır. Ben ticari araç satıyorum, ticari araç filo satışındayım. Burada bunu etkileyen o kadar çok etken var ki. Siyasi etkenler, coğrafi etkenler, mazotun artışı. Bizim çalıştığımız firmaların hizmet sektöründe vermiş olduğu şirketlerdeki anlaşmaların günden güne değişmesi. Çünkü bir anlaşma yapıyorsunuz firma olarak, oranın servisini çekeceksiniz. Bir anlaşma yapacaksınız. Dolar atıyorum 10 lira, mazot 7 lira, siz bu şirketin, fabrikanın personelini çekiyorsunuz. Arabalarınız mazot harcıyor. Bir hafta geçiyor 8 lira oluyor, masrafınız artıyor. Büyük bir sorun şuan sık sık güncellemeler, teklifler  yapıldığını biliyoruz. Ama ticari kanalda da Aslına hareket şu önümüzü görebilsek, belirsizlik piyasayı olumsuz yönde etkiliyor.   

SERTAN KIRÇO: Otomotiv sektöründen biri olduğunuz için çok fazla teknolojiyle ilgili muhakkak bu konuya değinirim. Önümüzdeki dönemde, artık fosil yakıtlar yerine elektrik kullanılmaya başlanacak araçlarda hemen hemen. Ne düşünüyorsunuz piyasa hakkında? Dünya hakkında? Kartlar yeniden dağıtılır mı? Otomotiv sektörünü nasıl etkiler?

ALİ HAYDAROĞLU: Kartlar yeniden dağıtılır. Tabii ki elektrikli araçlar hibrit ile girdi hayatımıza şuan %100 elektrikli araçlar tabii ki üretiliyor Almanya çoktan kendi içindeki dizel üretimini kısıtlamış, durdurmuş durumda tabi ki biz de bunu istiyoruz. Bu dünyaya gelmiş, bu oksijeni teneffüs eden kişiler  olarak daha sağlıklı, daha temiz araçlar üretmek hepimizin hedefi ama yakın zamanda bunu gerçekleştireceğimizi düşünüyorum. Yerli otomobili merak ediyoruz ivedi şekilde, hızlı bir şekilde yerli üretim olsa hiç fena olmaz ama elektrikli araçlarda da şöyle bir soru işareti var. İşte o piller, bataryalar ne olacak? Şu an için o da bir soru işareti. Görüyorsunuz bir çok marka yeni markalar çıktı inanılma araçların bir çoğunu kullandık. Çünkü bizim Mercedeste de elektrikli araçlar var şuan.

SERTAN KIRÇO: %100 elektrikle başladı mı Mercedes’te?

ALİ HAYDAROĞLU: Tabii ki tır, otobüs, kamyon, çekici, bunlarla da yapılan çalışmalar var. Gidişat elektrikten çok bataryaların ömrü dolduğu zaman onunla alakalı bir çalışma.

SERTAN KIRÇO: Bende öyle düşünüyorum. Peki, Mengerlere geri dönelim neden mengerleri tercih etmeliyiz? Bir filo satışı ya da alımı yapacaksak?

ALİ HAYDAROĞLU: Bunun birçok anlamı var. Tabii bizim gibi Mercedes yetkili satış noktası olan firma var. Hepsi birbirinden iyi işler çıkartıyor ama mengerler bahs ettiğim gibi türkiyenin en yaygın servis ve satış alanına sahibiz. Her noktadayız. Bizim için en önemli şey müşteri memnuniyeti. Bunları da biz aktif beşeri ilişkiler ile yakaladığımızı düşünüyorum. Tabi satış anlamında biraz daha spesifiktir. Çok sevdiğim bir arkadaşımın bir sözü var; “Satış balık tutmak gibidir. İki saat uğraşırsınız tutamazsınız. Ama bir çocuk gelir atar iki dakikada balık tutar çeker.” O biraz öyledir. Ama doğru zamanda, doğru yerde, müşterilerin doğru anında yanında olursanız satış gerçekleşiyor. Ben ve şirketim günü kurtarmak adına, o satışı yapabilmek adına çalışmıyoruz. Çünkü bu kısa vadeli bir başarı getirir. Eğer ticari anlamda ya da benzer bir alanda başarılı olmak istiyorsanız orta ve uzun vadeli plan yapmalısınız. Yani yeri geldiği zaman müşterinin alacağı adeti ödeme planını inceleyerek gelirini, giderini münazara ederek onu biraz daha ayarlamanız gerekebilir. Yoksa sürekli satayım, en çok satayımla altı ay sonra bir bakmışsınız ki çevrenizde müşteri kalmamış. Biz bunu çok iyi yaptığımızı düşünüyorum. Kendi adıma da her zaman böyle bir satış danışmanı oldum. Dolayısıyla da kazanıyoruz. Devam da edeceğiz inşallah.

SERTAN KIRÇO: Çok büyük kasko fiyatları çıkıyor mu mesela?

ALİ HAYDAROĞLU: Kasko fiyatları piyasa şartlarına göre biraz fazla gibi gözükebilir ama özel şartlarını incelediğimiz zaman müşterimiz kesinlikle tavsiye ederim. Bunu dışında usidfun kullanılmış araç takas alıyoruz. Öyle bir hizmetimiz var.

SERTAN KIRÇO: Mercedes’e çevirebiliyoruz aracımızı yani. Başka araçlar var mı? Şu an sizin bünyenizde sadece Mercedes mi var?

ALİ HAYDAROĞLU: Ben Mercedes kanalında çalışıyorum. Ama tabii Mengerler olarak Jeep, Chrysler, Alfa Romeo satışlarımız da devam ediyor.

SERTAN KIRÇO: Filo’yu komple aynı işlemle değiştirebiliyor muyuz? Yani otuz tane aracımı değiştirdim yeni otuz aracımı almak istiyorum.

ALİ HAYDAROĞLU: Kesinlikle, bende biraz işler o şekilde ilerliyor. Tabii şuan o adetler olmadığı için inanın ikişer, üçer, beşer falan perakende kanalında ilerliyoruz. Normalde ticari flo’da gelirim sizi ziyaret ederim elli tane yüz tane arabanız vardır ellisini değiştirmeniz gerekir alırız o elli taneyi onun bir ön ekspertiz yaklaşık 1 haftalık süresi vardır. Filo biraz daha uzun sürer, uzun soluklu bir iştir. Elli arabanın fiyatı çalışılır. Kasko anlamında bazı kolaylıklar sağlanabilir. Özel şartlarda değişiklik isterseniz bununla ilgili revizler yapılır. Finansta da kredi faiz oranlarında ufak tefek esnekliklerle bu tarz filoları bitirebiliyoruz. Dışı seni içi beni yakar.

SERTAN KIRÇO: Ama Mercedes kullanıcısının ben çok zannetmiyorum başka sekmentlere çok kayacağını. Ama burada herkes kabul eder. Ticaride olsun binek otomobillerde olsun. Mercedes hep bir fark yaratmıştır.
Ali bey çok teşekkür ederim. Çok keyifliydi. Umarım çalışmalarınızda, kariyerinizde başarıların devamı gelir.

ALİ HAYDAROĞLU: Bende çok teşekkür ederim. İnşallah ilerde bir gün karşılaşırız. Size de başarılar diliyorum.

YORUM YAP

YASAL UYARI! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, pornografik, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen kişiye aittir.